Перейти до основного вмісту

Як "любов до себе" перетворюється на невроз?

   

    Любов до себе - це потужна і важлива концепція, яка допомагає нам будувати здорові стосунки із собою та навколишнім світом. Проте в сучасному суспільстві її нерідко спотворюють, перетворюючи на нову форму неврозу, коли людина зациклюється на собі, своїх бажаннях і особистих межах, втрачаючи зв'язок із реальністю та іншими людьми. 

    Як це відбувається?

1. "Я нікому нічого не винен" → Відчуження та самотність. Людина щиро вірить, що турбота про себе означає повне ігнорування чужих очікувань і зобов'язань. Вона заявляє: " Я нікому нічого не винен. Я живу тільки для себе". 

💭Здавалося б, це здоровий підхід, але на практиці він може призвести до емоційної ізоляції. Взаємини будуються на обміні - теплом, турботою, увагою. Якщо людина припиняє вкладатися в інших, віддаляється й вважає це самоповагою, вона залишається сам на сам із собою. 

2. "Я ставлю себе на перше місце" → Егоцентризм. Любов до себе не дорівнює егоцентризму, але інколи ці межі розмиваються. Людина думає: "Я важливіший за всіх, тому мої бажання завжди в пріоритеті". 

💭Такий підхід часто руйнує стосунки, адже партнери, друзі та навіть колеги відчувають, що їх не цінують. У результаті людина, яка прагнула самоповаги, стикається з відчуттям, що її не люблять, хоча насправді вона просто перестала помічати інших. 

3. "Я не дозволяю себе ображати" → Гіперконтроль і підозрілість. Самоповага - це чудово, але інколи людина починає бачити загрозу в будь-якому зауважені чи проханні. Вона думає: "Якщо мені щось не подобається - це токсичність. Якщо хтось зі мною не згоден - він маніпулює". 

💭У такому стані людина сприймає інших як потенційних ворогів, перетворюючись на вічного борця за свої межі. Вона не помічає, що сама починає агресивно їх відстоювати, руйнуючи навіть хороші стосунки. 

4. "Я обираю лише найкраще" → Перфекціонізм і вічне незадоволення. Людина переконана, що її цінність проявляється у високих стандартах. Вона думає: "Я заслуговую тільки найкраще: ідеального партнера, ідеальну роботу, дорогі речі". 

💭Але реальність інша. Досконалості не існує, а постійний пошук "кращого" перетворюється на нескінченне невдоволення. Така людина не може насолоджуватися тим, що має, бо їй постійно здається, що десь є щось краще. 

    Як відрізнити любов до себе від неврозу?

    Любов до себе - це турбота про себе без ігнорування інших.

    Невроз - це зацикленість на собі, що створює емоційні проблеми.

    Що робити? 

1. Перевіряти свої переконання. Це справжня турбота про себе чи страх, егоїзм, недовіра?

2. Слухати зворотній зв'язок. Якщо люди навколо кажуть, що ви стали жорсткішими, агресивнішими, відстороненими - можливо, варто переглянути свої установки.

3. Розвивати емпатію. Справжня любов до себе ніколи не веде до самотності. Якщо вона до цього приводить - щось пішло не так.

    Справжня любов до себе - це баланс. Це не відмова від інших, а здатність бути з ними в гармонії, не зраджуючи себе. 

    Посилання на інстаграм сторінку : 

https://www.instagram.com/psychologia.ua?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==  

там багато цікавого! 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Мистецтво зворотного зв’язку

     Зворотний зв’язок — це важливий елемент взаємодії між учителем і учнем, який виконує не лише функцію оцінювання знань, а й мотивує, сприяє розвитку навичок і підтримує емоційний стан. Коли учні відчувають втому, стрес і зниження настрою, роль зворотного зв’язку набуває ще більшого значення. Правильно організований зворотний зв’язок може надихати учнів, допомагати їм долати труднощі та зберігати інтерес до навчання.      Такий діалог сприяє побудові довірливих стосунків між учителем і учнем, що створює позитивну атмосферу. Конкретні й чіткі рекомендації дозволяють учням зрозуміти, як саме покращити свої результати, а визнання їхніх зусиль додає впевненості й стимулює рухатися вперед. Особливо важливим є позитивний і конструктивний підхід, який допомагає підвищити самооцінку учнів, що особливо актуально, коли емоційна стійкість може бути зниженою.      Принципи ефективного зворотного зв’язку: Позитивність. Починайте зворотний зв’язок із ві...

Психологічні аспекти мотивації учнів на початку навчального року

    Початок навчального року — це значущий етап, що часто супроводжується широким спектром емоцій, від ентузіазму та цікавості до тривоги і стресу. У цей період питання мотивації учнів стає особливо важливим, оскільки рівень їхньої зацікавленості впливає на успішність у навчанні та загальний психологічний комфорт. Важливо враховувати, що мотивація має психологічні аспекти, які можуть суттєво впливати на процес навчання.      Мотивація учнів буває внутрішньою і зовнішньою. Внутрішня мотивація виникає з особистого інтересу до навчання, прагнення до саморозвитку і бажання пізнавати нове. Зовнішня мотивація залежить від зовнішніх стимулів, таких як оцінки, похвала, очікування батьків або вчителів. На початку навчального року особливу увагу варто приділити розвитку внутрішньої мотивації, адже вона є більш стійкою і забезпечує тривалий інтерес до навчання. Учні з внутрішньою мотивацією краще долають труднощі і отримують більше задоволення від самого процесу навчання....