Перейти до основного вмісту

Весняна депресія у дітей та підлітків : як батькам підтримати своїх дітей

Весняна депресія у дітей та підлітків - це стан погіршення настрою та психічного самопочуття, який може виникнути у зв'язку зі змінами, які приносить весна. Це може бути пов'язано з різкими змінами погоди, змінами у графіку або обов'язках, соціальні проблеми або особисті труднощі, підвищеною втомлюваністю або навіть переживанням стресу перед кінцевими іспитами чи оцінками в школі. Цей період може стати особливо складним для підлітків, оскільки вони часто переживають інтенсивні емоції та почуття, і навіть незначні зміни можуть вплинути на їхнє самопочуття і настрій. Деякі з ознак весняної депресії у дітей та підлітків включають, такі як зниження енергії та інтересу до звичних занять, погіршення настрою, почуття безнадійності або пригніченості, зміни в сні та апетиті, соціальна ізоляція або відчуття відчуження від оточуючих, погіршення навчальної успішності та інших змін у поведінці.

                             

І ось виникає найголовніше питання, як батькам підтримати своїх дітей у разі весняної депресії ?

  • Найперше що може допомогти це підтримка та розуміння. Важливо показати свою підтримку та розуміння, а не звинувачувати чи вимагати від дитини "перестати скаржитися".
  • Також не забуваємо про стабільність та прогнозовану рутину , яка може допомогти зменшити стрес, пов'язаний зі змінами.
  • Спорт теж може стати у пригоді. Заняття або фізичними вправами можуть підняти настрій та збільшити енергію.
  • Відкрите спілкування та слухання думок та почуттів дитини допомагає, вона почувається підтриманою.
  • Похвалюйте вашу дитину за її досягнення, навіть якщо це невеликі речі. Відчуття власної цінності та підтримки може допомогти їй впоратися зі стресом.

Якщо ви помічаєте, що депресія дитини стає серйозною проблемою, зверніться до фахівця - психолога чи психіатра, які спеціалізуються на роботі з дітьми та підлітками. Психолог або психіатр зможе надати ефективну допомогу та поради. Важливо пам'ятати, що кожна дитина унікальна, тому підхід до підтримки її в цей період також має бути індивідуалізованим. І, звісно ж, якщо ви відчуваєте, що ваша дитина потребує професійної допомоги, не соромтеся звернутися до фахівців.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання для психічного здоров'я

     У теперішньому світі вже багато хто знає, що таке психологія. Людина, яка приймає психологію, розглядає внутрішні процеси та їх взаємодію. Вона освічена про важливість психічного здоров'я та розуміє як важливо піклуватися про себе не тільки зовні, а й у середині.  7 завдань для психічного здоров'я   (1 день - 1 завдання)        1 .   Написати список вдячностей   -  собі -  своїм рідним - друзям, близьким - будь-кому і будь-чому       2. Зробити собі приємність - можеш собі зробити невеликий подарунок - приготувати/ купити собі щось смачне       3. Скласти плейлист пісень під будь-який настрій -  під сумний/веселий настрій -  пісні, щоб потанцювати  -  музика для спорту/навчання/роботи        4. Створити колаж власних ресурсів - підібрати картинки які відображають заняття, що вам подобаються і які допомагають вам відновлюватись (наприкла...

Психологічні аспекти мотивації учнів на початку навчального року

    Початок навчального року — це значущий етап, що часто супроводжується широким спектром емоцій, від ентузіазму та цікавості до тривоги і стресу. У цей період питання мотивації учнів стає особливо важливим, оскільки рівень їхньої зацікавленості впливає на успішність у навчанні та загальний психологічний комфорт. Важливо враховувати, що мотивація має психологічні аспекти, які можуть суттєво впливати на процес навчання.      Мотивація учнів буває внутрішньою і зовнішньою. Внутрішня мотивація виникає з особистого інтересу до навчання, прагнення до саморозвитку і бажання пізнавати нове. Зовнішня мотивація залежить від зовнішніх стимулів, таких як оцінки, похвала, очікування батьків або вчителів. На початку навчального року особливу увагу варто приділити розвитку внутрішньої мотивації, адже вона є більш стійкою і забезпечує тривалий інтерес до навчання. Учні з внутрішньою мотивацією краще долають труднощі і отримують більше задоволення від самого процесу навчання....

Саморегуляція емоцій під час стресових ситуацій в навчальному закладі

     Навчальні заклади – це місця, де ми постійно зустрічаємося з різноманітними викликами, а саме контрольними роботами, завданнями, публічними виступами, а також спілкуванням з однокласниками та вчителями. Іноді ці ситуації можуть викликати стрес, який впливає на наш настрій, поведінку та навіть здоров'я. Тому дуже важливо навчитися керувати своїми емоціями, щоб стрес не заважав нам досягати своїх цілей.      Саморегуляція емоцій – це здатність людини контролювати свої емоції й реакції на різні ситуації. Це не означає, що ми повинні пригнічувати свої емоції, а скоріше вміти реагувати на них адекватно та обдумано. Навички саморегуляції допомагають уникати різких перепадів настрою, правильно реагувати на стрес і знаходити баланс між емоціями й раціональністю.      Страх перед невдачею та бажання отримати високу оцінку можуть викликати тривогу і хвилювання. Виступ перед класом або на конкурсі часто викликає почуття страху та нервозність. Непо...