Перейти до основного вмісту

Весняна депресія у дітей та підлітків : як батькам підтримати своїх дітей

Весняна депресія у дітей та підлітків - це стан погіршення настрою та психічного самопочуття, який може виникнути у зв'язку зі змінами, які приносить весна. Це може бути пов'язано з різкими змінами погоди, змінами у графіку або обов'язках, соціальні проблеми або особисті труднощі, підвищеною втомлюваністю або навіть переживанням стресу перед кінцевими іспитами чи оцінками в школі. Цей період може стати особливо складним для підлітків, оскільки вони часто переживають інтенсивні емоції та почуття, і навіть незначні зміни можуть вплинути на їхнє самопочуття і настрій. Деякі з ознак весняної депресії у дітей та підлітків включають, такі як зниження енергії та інтересу до звичних занять, погіршення настрою, почуття безнадійності або пригніченості, зміни в сні та апетиті, соціальна ізоляція або відчуття відчуження від оточуючих, погіршення навчальної успішності та інших змін у поведінці.

                             

І ось виникає найголовніше питання, як батькам підтримати своїх дітей у разі весняної депресії ?

  • Найперше що може допомогти це підтримка та розуміння. Важливо показати свою підтримку та розуміння, а не звинувачувати чи вимагати від дитини "перестати скаржитися".
  • Також не забуваємо про стабільність та прогнозовану рутину , яка може допомогти зменшити стрес, пов'язаний зі змінами.
  • Спорт теж може стати у пригоді. Заняття або фізичними вправами можуть підняти настрій та збільшити енергію.
  • Відкрите спілкування та слухання думок та почуттів дитини допомагає, вона почувається підтриманою.
  • Похвалюйте вашу дитину за її досягнення, навіть якщо це невеликі речі. Відчуття власної цінності та підтримки може допомогти їй впоратися зі стресом.

Якщо ви помічаєте, що депресія дитини стає серйозною проблемою, зверніться до фахівця - психолога чи психіатра, які спеціалізуються на роботі з дітьми та підлітками. Психолог або психіатр зможе надати ефективну допомогу та поради. Важливо пам'ятати, що кожна дитина унікальна, тому підхід до підтримки її в цей період також має бути індивідуалізованим. І, звісно ж, якщо ви відчуваєте, що ваша дитина потребує професійної допомоги, не соромтеся звернутися до фахівців.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Мистецтво зворотного зв’язку

     Зворотний зв’язок — це важливий елемент взаємодії між учителем і учнем, який виконує не лише функцію оцінювання знань, а й мотивує, сприяє розвитку навичок і підтримує емоційний стан. Коли учні відчувають втому, стрес і зниження настрою, роль зворотного зв’язку набуває ще більшого значення. Правильно організований зворотний зв’язок може надихати учнів, допомагати їм долати труднощі та зберігати інтерес до навчання.      Такий діалог сприяє побудові довірливих стосунків між учителем і учнем, що створює позитивну атмосферу. Конкретні й чіткі рекомендації дозволяють учням зрозуміти, як саме покращити свої результати, а визнання їхніх зусиль додає впевненості й стимулює рухатися вперед. Особливо важливим є позитивний і конструктивний підхід, який допомагає підвищити самооцінку учнів, що особливо актуально, коли емоційна стійкість може бути зниженою.      Принципи ефективного зворотного зв’язку: Позитивність. Починайте зворотний зв’язок із ві...

Як "любов до себе" перетворюється на невроз?

        Любов до себе - це потужна і важлива концепція, яка допомагає нам будувати здорові стосунки із собою та навколишнім світом. Проте в сучасному суспільстві її нерідко спотворюють, перетворюючи на нову форму неврозу, коли людина зациклюється на собі, своїх бажаннях і особистих межах, втрачаючи зв'язок із реальністю та іншими людьми.        Як це відбувається? 1. "Я нікому нічого не винен" → Відчуження та самотність. Людина щиро вірить, що турбота про себе означає повне ігнорування чужих очікувань і зобов'язань. Вона заявляє: " Я нікому нічого не винен. Я живу тільки для себе".  💭Здавалося б, це здоровий підхід, але на практиці він може призвести до емоційної ізоляції. Взаємини будуються на обміні - теплом, турботою, увагою. Якщо людина припиняє вкладатися в інших, віддаляється й вважає це самоповагою, вона залишається сам на сам із собою.  2. "Я ставлю себе на перше місце" → Егоцентризм. Любов до себе не дорівнює егоцентр...

Психологічні аспекти мотивації учнів на початку навчального року

    Початок навчального року — це значущий етап, що часто супроводжується широким спектром емоцій, від ентузіазму та цікавості до тривоги і стресу. У цей період питання мотивації учнів стає особливо важливим, оскільки рівень їхньої зацікавленості впливає на успішність у навчанні та загальний психологічний комфорт. Важливо враховувати, що мотивація має психологічні аспекти, які можуть суттєво впливати на процес навчання.      Мотивація учнів буває внутрішньою і зовнішньою. Внутрішня мотивація виникає з особистого інтересу до навчання, прагнення до саморозвитку і бажання пізнавати нове. Зовнішня мотивація залежить від зовнішніх стимулів, таких як оцінки, похвала, очікування батьків або вчителів. На початку навчального року особливу увагу варто приділити розвитку внутрішньої мотивації, адже вона є більш стійкою і забезпечує тривалий інтерес до навчання. Учні з внутрішньою мотивацією краще долають труднощі і отримують більше задоволення від самого процесу навчання....